GP Spanje

Nieuws, teams, rijders, ....

Moderators: Moderator, svvander, Geoffrey

Re: GP Spanje

Postby Shadow » Mon May 14, 2012 5:26 pm

De Massa-bashers moeten niet zijn drive-through penalty vergeten. Op dat moment reed hij in de buurt van Hamilton en zou dus punten hebben kunnen scoren.
Veel interessanter zijn de neuswissels van Red Bull. Om eigenlijk onduidelijke redenen werden de neuzen gewisseld, en met name Vettel ging ineens een stuk sneller. Gezien de al jaren lopende geruchten zou het best wel eens kunnen dat de neus bij bepaalde temperaturen verder doorbuigt, en de neus werd gewisseld van een warm weer voor een koud weer exemplaar...
Shadow
Testrijder
Testrijder

Postby VettelFan » Mon May 14, 2012 7:07 pm

Inderdaad, het is een jammer feit dat zowel Massa als Vettel moesten door de pitstraat rijden, maar als ze werkelijk te rap reden is dat hun straf.
Wat veel mensen blijken te vergeten wanneer ze het over de neuzen van Redbull hebben is dat ze zoiezo ook gecontroleerd geweest zijn.
De eerste neus stond op hun wagen na de kwalificatie, dus werden deze in parc-ferme gecontroleerd na de kwalificatie.
De tweede neus stond op de wagen na de race en zal dus zeker ook opnieuw in parc-ferme gecontroleerd geweest zijn.

IK ben niet 100% zeker van het volgende feit, maar ik dacht zelf dat alle onderdelen door de FIA getest moeten worden alvorens ze gebruikt kunnen worden.

Ik denk zelf gewoon dat er blijkbaar wat downforce verlies was om een of andere reden (schade? Vuiligheid? Verplaatsen van de afstelbare dingen op de voorveugel door vibraties? ...) en de nieuwe vleugel was afgesteld op meer downforce waardoor ze weer wat competitiever waren. Het is 2-3 seconden meer wisselen maar als je per ronde enkele tienden ermee kan winnen is het zeker de moeite waard om dit te doen.
VettelFan
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Deckster » Mon May 14, 2012 7:36 pm

Blijkbaar ben ik toch 1 van de weinige die Williams niet graag zag winnen :P (ik ga niet zo af op de voorgeschiedenis van een team)
Maar goed, 5 verschillende winnaars in 5 races kan ik wel steunen :wink:
Trouwens iemand die beelden van SKY gezien toen ze daar aant blussen waren?? Persoonlijk vond ik het risico dat iedereen daar nam ZEER enorm!!
Er is een serieuze brand en men gaat daar met een kleine brandblusser op af in hun schort en t-shirt. Waarbij de media en alle pottekijkers op zo'n straal van 5 a 10m rond staan... als er 1 verkeerd vat met kerosine die op de verkeerde plaats staat en je hebt 30 zwaar gewonde i.p.v. 4 licht gewonde.
Deckster
2de piloot
2de piloot

Postby VettelFan » Mon May 14, 2012 7:48 pm

Ik zie ook liever Maldonado (niet perse Williams) niet winnen. Maar wat kun je zeggen op zo'n perfecte race? Niets dus zwijg ik maar, kan onmogelijk zeggen dat hij dit niet verdiende :D

Ze riskeerden idd wel iets daar maar ik denk dat dit vooral ook was om hun eigen materiaal te beschermen, als zo'n brand uitslaat en uitbreidt waren de hun renstallen zeker ook een slachtoffer! (Valt het niet op wie kwam helpen? Alle teams die net naast de Williams garage staan...
VettelFan
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Backwards » Tue May 15, 2012 10:01 am

Massa bashing of niet, maar ge gaat mij niet zeggen dat hij aan de verwachtingen voldoet... Ik hoop dat hij volgende GP toch eens het omgekeerde kan beweren. Als hij die kans nog krijgt, ik hoop van wel.

Knap gedaan van Maldonado! En mooi van Williams na het slechtste seizoen ooit vorig jaar. Bruno Senna werd op BBC genoemd als een grote naam. De naam heeft hij wel, maar die heeft hij niet aan zichzelf te danken als je het mij vraagt! Hopelijk kan hij zich ook nog bewijzen :)

Weeral een leuke race, zo mag het blijven gaan. Verschillende winnaars, spektakel tijdens de race. I am loving it.

En om met Schumacher's woorden te eindigen:

IDIOT! :rofl:
Backwards
Rookie
Rookie

Postby Tifoso » Tue May 15, 2012 12:24 pm

Ik denk dat Massa sowieso het seizoen uitdoet bij Ferrari, kan me niet inbeelden dat Ferrari hem na 7 jaar zomaar midden in een seizoen zouden vervangen. Ik was wel teleurgesteld met zijn resultaat, vooral omdat hij in Bahrein toch bewees hetzelfde tempo als Alonso te kunnen ontwikkelen. Zijn drive-through en al dat verkeer hielpen natuurlijk niet, maar eerlijk gezegd was zijn kwalificatie ook niet echt schitterend. Hoop op een goed resultaat in Monaco voor hem.
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby nutske » Tue May 15, 2012 9:10 pm

Ik kan het mis hebben maar massa heeft naar mijn mening na zijn ongeluk nooit meer zijn oude niveau terug gevonden .
Hij heeft wel nog eens resultaat gehaald maar dat was volgens mij vooral te danken dat de andere nog slechter waren .
Hoewel ik geen ferrari fan ben heb ik massa wel altijd gemogen op het circuit.
Ik hoop dat hij zijn jaar mag uitdoen maar ik begin ervoor te vrezen want dit gaat ferrari nooit niet goed genoeg vinden.
nutske
Rookie
Rookie

Postby Be the Best » Tue May 15, 2012 10:24 pm

Ik heb Massa ook altijd wel gemogen, maar zoals Nutske zegt is hij niet meer dezelfde geweest na zijn ongeval.

Er moet in hem onrechtstreeks iets gebroken zijn wat niet meer te herstellen valt. Men was toen ook al heel twijfelachtig over zijn toestand, maar toch heeft men hem opnieuw toestemming gegeven om in een bolide te kruipen.

Er zijn een paar mooie voorbeelden van mensen die de dood in de ogen gezien hebben en daarna nog altijd boven menselijke dingen hebben kunnen neerzetten.

Lauda (verbrand bijna in zijn wagen en kan later nog WK worden)
Coulthard (wint de race een paar dagen na zijn vliegtuigcrash)
Mika Hakkinnen (word meerdere malen WK na een schedelbreuk)
Webber (Gaat tijdens Le Mans serieus zwaar overkop met zijn bolide en kan daarna nog F1 gaan rijden)
Herbert (mocht normaal gezien zelfs niet meer met een F1 rijden, was te gevaarlijk voor zijn benen)

Mensen die het minder deden na een crash
Olivier Panis (is na zijn ongeval in Canada 97 nooit meer dezelfde geworden)
Massa
Kubica (misschien de betere rijder, maar zal nooit meer terug in een F1 stappen)
Be the Best
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Previous

Return to Formule 1