GP Spanje

Nieuws, teams, rijders, ....

Moderators: Moderator, svvander, Geoffrey

GP Spanje

Postby Dale » Sat May 12, 2012 2:47 pm

Oei nog geen topic hierover!

Tsja wat kan er gezegd worden over deze kwali :D
De posities 7,8,9,10,11,12 hebben allen hun banden gespaard. Het wordt dus heel vaag wat dat morgen gaat geven!
Dale
Reserve rijder
Reserve rijder

Re: GP Spanje

Postby Backwards » Sat May 12, 2012 8:10 pm

En direct een 'hot item': Hamilton gediskwalificeerd: http://www.f1journaal.be/index.php/nieu ... p-de-pole/
Backwards
Rookie
Rookie

Postby dehert73 » Sat May 12, 2012 9:22 pm

hahahaha :eviltongue: FOEFELAAR :eviltongue:
dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby VettelFan » Sat May 12, 2012 10:22 pm

Wat een stomme straf, ok ik ben er zeker mee eens dat iemand die tijdens de kwalificaties met te weinig brandstof rijdt moet gestraft worden (wat al rap enkele honderdsten tot zelf 2 tienden kan opleveren). Maar P24?? Hij geraakte toch zonder problemen en met genoeg brandstof in Q3. Zet hem dan gewoon op P10, die laatste tijd wegnemen is niet genoeg, gaan ze het nog riskeren. P10 plaatsen is genoeg straf om het niet opnieuw te proberen.

Just my 2 cents...
VettelFan
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Shadow » Sun May 13, 2012 7:58 am

Zo lang je ziet dat er rijders zijn die met opzet geen tijd rijden om op P8 - P10 terecht te komen is het terug zetten naar P10 onvoldoende als straf. Een team kan dan het risico nemen dat ze niet gepakt worden omdat P10 met de huidige situatie niet zo heel veel slechter is.
Shadow
Testrijder
Testrijder

Postby dirtygiwke » Sun May 13, 2012 9:53 am

dehert73 wrote:hahahaha :eviltongue: FOEFELAAR :eviltongue:

foefelaar? serieus,wat vettel en co dan gedaan hebben is dan nie foefelen zeker??? wa voor zin heeft het om quali's in 3 te delen als in q3 de helft ofwel de moeite nie doe om buiten te komen,ofwel gewoon ff bandjes inrijden...juist ja... sorry,maar dit is te belachelijk voor woorden. als men zo redeneert dan mag men gerust al degene die 3 weken geleden hun auto net na de finish lijn aan de kant hebben gezet.van tzelde laken een broek geven. of niet? komaan gast,mss zijt ge anti-lew.maar deze straf is gewoon belachelijk.met 5 plaatsen achteruit kon ik nog leven,maar dit...en wat doet Karthikeyan in godsnaam op die startgrid??? 107 % regel is blijkbaar weer vergeten.....vraag mij af,mocht dit op silverstone gebeurd zijn,zouden de stewards dezelfde straf uitspreken??? of is dit enkel omdat het in alonso's home town is???
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby Tifoso » Sun May 13, 2012 10:29 am

Foutje van McLaren, plaats 24 lijkt mij wel streng. Ik vermoed dat men in dat geval de benzine niet meer gecontroleerd heeft en dus beschouwen ze het resultaat in Q1 en Q2 ook als ongeldig.
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby dirtygiwke » Sun May 13, 2012 10:32 am

Tifoso wrote:Foutje van McLaren, plaats 24 lijkt mij wel streng. Ik vermoed dat men in dat geval de benzine niet meer gecontroleerd heeft en dus beschouwen ze het resultaat in Q1 en Q2 ook als ongeldig.

foutje? ik weet nie of ge dit echt een fout kunt noemen,wetende dat er voorgangers zijn geweest die hiermee wel mochten weg komen.. :evil:
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby Backwards » Sun May 13, 2012 10:38 am

Ik kan wel gedeeltelijk volgen in het 'foefelaar' stuk. Denk dat als dit ongestraft bleef dat vanaf volgende GP misschien alle wagens in Q3 (op één of twee na) aan de kant staan op het circuit. FIA moet zich laten horen dat hier niet mee te spelen valt en de regels gelden, maar ik snap ook dat McLaren getracht heeft deze tactiek al dan niet volledig/gedeeltelijk te gebruiken. Het is anderen ook al gelukt... Maar helemaal achteraan de startgrid vertrekken vind ik ook erover. Maar als ze geen sample kunnen nemen, lijkt het mij ergens wel te verstaan.

Maar dan moeten ze wel consequent zijn en dit ook blijven toepassen vanaf nu.

Technical Regulations: "Fuel system and refuelling" wrote:6.6.2 Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time during the Event.
Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been driven back to the pits under its own power.

bron: http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 2/fia.html

Wat betreft de banden inrijden in Q3;

Sporting Regulations: "Practice and qualifying" wrote:Q3: After a further eight-minute break, the times are reset and a final 10-minute session will feature a shootout between the remaining 10 cars to decide pole position and the starting order for the top 10 grid places. Again, these cars may run as many laps as they wish.

bron: http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... ions/8686/

Wat niet wil zeggen dat ik hiermee akkoord ga hoe Q3 uiteindelijk verlopen is voor sommige rijders, al is dat een stuk tactische vrijheid natuurlijk.

Stewards zijn toch onafhankelijk van land (voor het grootste deel toch)? Dus of dit Alonso land is of niet, denk niet dat dat er überhaupt toe doet >> http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... ions/8684/

En met de 107 % regel wordt meestal wel soepel omgesprongen, niet dat die gast iets gaat uitmaken voor de uiteindelijke eindstand :)

we zien wel. Hamilton heeft in dit seizoen tot nu toe met een goeie regelmaat gereden, altijd 3de behalve vorige GP. Denk als hij de rest van het seizoen dit kan volhouden, hij absoluut een kanshebber is voor de titel. 1 GP mag hem niet uit het lood slaan.
Backwards
Rookie
Rookie

Postby Tifoso » Sun May 13, 2012 10:42 am

dirtygiwke wrote:
Tifoso wrote:Foutje van McLaren, plaats 24 lijkt mij wel streng. Ik vermoed dat men in dat geval de benzine niet meer gecontroleerd heeft en dus beschouwen ze het resultaat in Q1 en Q2 ook als ongeldig.

foutje? ik weet nie of ge dit echt een fout kunt noemen,wetende dat er voorgangers zijn geweest die hiermee wel mochten weg komen.. :evil:

Ik dacht dat McLaren zelf de laatste was, in Canada 2010? Hamilton werd toen niet bestraft maar de regel werd wel aangepast.
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby dirtygiwke » Sun May 13, 2012 10:53 am

Backwards wrote:Ik kan wel gedeeltelijk volgen in het 'foefelaar' stuk. Denk dat als dit ongestraft bleef dat vanaf volgende GP misschien alle wagens in Q3 (op één of twee na) aan de kant staan op het circuit. FIA moet zich laten horen dat hier niet mee te spelen valt en de regels gelden, maar ik snap ook dat McLaren getracht heeft deze tactiek al dan niet volledig/gedeeltelijk te gebruiken. Het is anderen ook al gelukt... Maar helemaal achteraan de startgrid vertrekken vind ik ook erover. Maar als ze geen sample kunnen nemen, lijkt het mij ergens wel te verstaan.

Maar dan moeten ze wel consequent zijn en dit ook blijven toepassen vanaf nu.

Technical Regulations: "Fuel system and refuelling" wrote:6.6.2 Competitors must ensure that a one litre sample of fuel may be taken from the car at any time during the Event.
Except in cases of force majeure (accepted as such by the stewards of the meeting), if a sample of fuel is required after a practice session the car concerned must have first been driven back to the pits under its own power.

bron: http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... 2/fia.html

Wat betreft de banden inrijden in Q3;

Sporting Regulations: "Practice and qualifying" wrote:Q3: After a further eight-minute break, the times are reset and a final 10-minute session will feature a shootout between the remaining 10 cars to decide pole position and the starting order for the top 10 grid places. Again, these cars may run as many laps as they wish.

bron: http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... ions/8686/

Wat niet wil zeggen dat ik hiermee akkoord ga hoe Q3 uiteindelijk verlopen is voor sommige rijders, al is dat een stuk tactische vrijheid natuurlijk.

Stewards zijn toch onafhankelijk van land (voor het grootste deel toch)? Dus of dit Alonso land is of niet, denk niet dat dat er überhaupt toe doet >> http://www.formula1.com/inside_f1/rules ... ions/8684/

En met de 107 % regel wordt meestal wel soepel omgesprongen, niet dat die gast iets gaat uitmaken voor de uiteindelijke eindstand :)

we zien wel. Hamilton heeft in dit seizoen tot nu toe met een goeie regelmaat gereden, altijd 3de behalve vorige GP. Denk als hij de rest van het seizoen dit kan volhouden, hij absoluut een kanshebber is voor de titel. 1 GP mag hem niet uit het lood slaan.

kgeef u helemaal gelijk,maar dit werk toch wel op de zenuwen ze. ge zou dr op den duur vanalles achter zoeken hé.vooral vind ik de straf dr over,allez mss moesten ze een voorbeeld steln...maar ze moeten het nu ook nie int belachelijke trekn é
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby dirtygiwke » Sun May 13, 2012 11:01 am

wat de regelmaat van lew betreft,inderdaad 1 mindere race zou hierin niet al teveel verschil mogen maken.ik heb al paar keer opnieuw de lew gezien,zoals in zn debuut jaar.mss vandaag opnieuw meer van dat,want dat em serieus in zn gat zal gebeten zijn zal tem maar al te graag laten zien :D

anywayzzz, :thumb: up for maldo en perez :applause:
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby dirtygiwke » Sun May 13, 2012 11:02 am

heeft lew nu ook vrije banden keuze?
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby Backwards » Sun May 13, 2012 11:48 am

Ik vermoed van wel, vermits zijn tijden niet meetellen heeft hij ook geen tijd neergezet. Net zoals Vettel, Schumacher en Kobayashi
Backwards
Rookie
Rookie

Postby snoezzle » Sun May 13, 2012 3:46 pm

intressante maar weer een zeer rare race,maldenado verdiend gewonnen en alonso die massa nog heeft gedubbeld,dat zegt genoeg over massa denk ik.

ook knap hoe dicht raikonen nog kwam,had de race 1 ronde langer geduurd.... ik vraag me af hoe ze schumacher gaan bestraffen,dit was echt wel zijn eigen fout en een zware fout voor een 7-voudig wereldkampioen.

jammer voor hamilton die je dit jaar echt niks kan verwijten,mc.laren daarintegen stelt zwaar teleur. :oops:

volgende race monaco als ik me niet vergis,daar waar alles anders is zal er mischien eens een voorspelbare winnaar zijn...
snoezzle
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Tifoso » Sun May 13, 2012 5:52 pm

Het is Maldonado gegund, hij was foutloos vandaag :thumb:
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby F-MS » Sun May 13, 2012 6:27 pm

En huppa brand bij williams (naar het schijnt door de kers) http://t.co/84YoaZ3x
F-MS
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Schotenaar » Sun May 13, 2012 6:38 pm

Jammer dat het feestje bij Williams met een brand moet eindigen. Ik had zowel Pastor als Frank echt eens een zorgeloze dag gegund, zeker nu die laatste ook net 70 is geworden.
Schotenaar
Pitcrew
Pitcrew

Postby F-MS » Sun May 13, 2012 7:16 pm

En schumi 5plaatsen penalty in monaco. Die zijn seizoen zit er eigenlijk al op met 2miezerige puntjes.. Zucht
F-MS
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby robbert » Sun May 13, 2012 8:45 pm

F-MS wrote:En huppa brand bij williams (naar het schijnt door de kers) http://t.co/84YoaZ3x

ja dat werd eerst gedacht, maar blijkbaar zou de brand ontstaan zijn waar er benzine is opgeslagen
robbert
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby metalschumi » Sun May 13, 2012 10:55 pm

F-MS wrote:En schumi 5plaatsen penalty in monaco. Die zijn seizoen zit er eigenlijk al op met 2miezerige puntjes.. Zucht

Het begint echt triestig te worden... vreselijk domme fout en alwéér punten weggegooid.

Maar goed, prachtig resultaat voor Maldonado en Frank Williams en z'n team, het is hen gegund!
metalschumi
Jean Todt
Jean Todt

Postby Louis » Mon May 14, 2012 7:43 am

Dikke proficiat aan Maldonado en ook aan Williams! Moet een hele opkikker zijn na 7 jaar zonder overwinningen. Spijtig dat het feest dan achteraf in mineur moet eindigen met een brand.
Ik zie ook op de foto's dat Senna's wagen nog in de garage stond op het moment van de brand. Hopelijk valt de schade daaraan nogal mee... Gelukkig was er op dat moment weinig volk in de garage en zijn er geen ernstige verwondingen!
Louis
Rookie
Rookie

Postby svvander » Mon May 14, 2012 11:01 am

Williams staat er terug... nu moeten ze nog bevestigen. Idd weeral een leuke race. Wat is het nu: 5 de race en 5de verschillende winnaar? Straf! Ik dacht dat het nu juist ging stabiliseren, maar daar is dus nog bijlange geen sprake van. Volgende race zou ik ook nog wel verrassend uitdraaien. Wie is er goed op het volgende circuit?
svvander
Moderator
Moderator

Postby 3w_flyer » Mon May 14, 2012 11:10 am

zou Schumacher nog kwaad zijn ?
3w_flyer
Pitcrew
Pitcrew

Postby nobigthing » Mon May 14, 2012 1:17 pm

:lol: Ik denk dat hij eerder kwaad is op zichzelf. Hij beseft zich waarschijnlijk ook wel dat die fout toch op zen minst voor een deel bij zichzelf lag. Dat en al de pech/teleurstellingen die hij al gekent heeft allemaal samengeteld hebben voor serieus wat frustraties gezorgd. Denk nu niet dat hij het plezant vind om 2 puntjes te hebben en een teamgenoot die al een race kon winnen. Hopelijk wilt het in de komende races wat meer meezitten.
nobigthing
Testrijder
Testrijder

Next

Return to Formule 1