Test Mugello 1-3 Mei

Nieuws, teams, rijders, ....

Moderators: Moderator, svvander, Geoffrey

Test Mugello 1-3 Mei

Postby Dale » Fri Apr 27, 2012 10:46 pm

We moeten weer 3 weken op onze honger zitten, maar deze keer is er wel een testsessie!

Ideaal moment voor de teams om andere bij te benen, vooral voor Ferrari zal dit goed uitkomen.
Alle teams doen mee behalve HRT, ze zouden niet kunnen door het druk bezig zijn met het verhuis van het team. Anderen beweren dat het om geldredenen is.
Alhoewel Hamilton graag had getest om de banden beter te begrijpen zijn het toch de testrijders van McLaren die het zullen overnemen.
Iets om naar uit te kijken is de eerste kilometers van d'Ambrosio in de lotus! Zal geweldig voor hem zijn om in een topauto te mogen rijden. :applause:
Ook verassend: alle teams verdelen de tijd gelijk onder hun rijders, behalve bij Ferrari waar Alonso er 2 krijgt en Massa maar 1. Een teken dat ze niet meer geloven in nog progressie bij de Braziliaan?

Hier kunnen alle ontwikkelingen bediscussieerd worden :)
Dale
Reserve rijder
Reserve rijder

Re: Test Mugello 1-3 Mei

Postby svvander » Sat Apr 28, 2012 9:26 am

Ik vermoed (en ik hoop ook eigenlijk ergens) dat ze Massa zo snel mogelijk laten gaan. Dit is zelf voor de neutrale supporters niet leuk meer om aan te zien. Mijne pa die absoluut niet pro dit of dat team is, deelt zelf al die mening. Maar de vraag is, wie in de plaats? Stel dat ze Perez zouden mogen/kunnen halen... is dit dan al een verbetering (want die zal hem dan ook toch moeten aanpassen). Ik droom nu heel hardop, maar stel dat onze Jerome met diene Lotus in de testsessies echt topprestaties zou kunnen laten zien, zouden ze hem dan niet laten gaan bij Lotus om 2de rijder bij Ferrari te worden? :party: :mrgreen: Da zou het echt wel zijn.
Maar nu ff met beide voeten terug op de grond: zouden ze Rossi (Valentino, de MotoGP-courreur) als optie nemen? Die is momenteel niet supergoe bezig in de motogp, is Italiaan, heeft al laten zien dat 'm met een F1-wagen kan rijden en is een enorm marketinginstrument om Ferrari nog meer naam te geven. Moest dat gebeuren, dan weet ik alvast dat ik niet meer voor Vergne alleen supporter!

We zijn nu 4 races verder en eigenlijk kunnen we nog helemaal niets vertellen he. Wie wordt er duidelijk wereldkampioen? Helemaal niemand. Maar ik denk wel dat het nu met de Europese races (na Monaco verwacht ik dan), allemaal meer gaat stabiliseren en dat het maar tussen 3 of 4 piloten meer gaat blijven gaan. Geen grote verrassingen meer, vrees ik.

Wat denken jullie?
svvander
Moderator
Moderator

Postby nobigthing » Sat Apr 28, 2012 11:17 am

D'ambrosio heeft toch al Italiaanse roots wat hem een voordeel van maar liefst 0,0001% kan opleveren! ;) ach we mogen dromen. Het zou fantastisch en onverwacht zijn!
nobigthing
Testrijder
Testrijder

Postby svvander » Sat Apr 28, 2012 11:27 am

Maar zoals je zelf aangeeft is de kans maar 0,0001%. Wat niet wegneemt dat als hij ooit terug een volledig seizoen zou kunnen rijden en punten pakken dat die kans dan ineens 0,01% wordt! :scream
svvander
Moderator
Moderator

Postby alecto » Sat Apr 28, 2012 3:33 pm

Maar ik denk wel dat het nu met de Europese races (na Monaco verwacht ik dan), allemaal meer gaat stabiliseren en dat het maar tussen 3 of 4 piloten meer gaat blijven gaan. Geen grote verrassingen meer, vrees ik.

Ik vrees dat je gelijk hebt maar ik hoop heel hard van niet :wink:
Ideaal zou zijn als vooral Lotus en Ferrari goed werk kunnen leveren tijdens de testsessies en Mercedes kan bevestigen.
Als er dan al een iets duidelijker verschil komt tussen de topteams en het middenveld
zitten ze daar vooraan nog met 5 teams op een zakdoek.
Hopelijk ook niet te veel al te veel onozele problemen meer voor Schumi
want deze Mercedes lijkt hem beter te liggen.
en met hoe meer ze vooraan komen drummen, hoe mooier het is om zien :thumb:
alecto
Testrijder
Testrijder

Postby svvander » Tue May 01, 2012 5:53 pm

Hoho, knappe prestatie van onze Jerome. Ik weet niet juist in welke omstandigheden hij en de concurrentie reed, maar gezien de bezetting van het veld...Enkel Alonso, Webber en Vergne voor hem, iets minder dan 3 seconden trager. Voor Rosberg en Koba... :thumb:
svvander
Moderator
Moderator

Postby svvander » Tue May 01, 2012 5:53 pm

Ah, ok ik lees nu juist dat ze de sessie hebben moeten stoppen door hevige regenval... hij zal misschien juist daarvoor nog gereden hebben.
svvander
Moderator
Moderator

Postby Dale » Wed May 02, 2012 5:54 pm

Hij had zijn snelste ronde gereden op de allerlaatste ronde. Een teken dat hij de rest van de sessie zich heeft moeten inhouden, maar dat geldt uiteindelijk voor iedereen. Het meeste indruk kan hij leveren door de communicatie met de engineers en de input die hij geeft.

Vandaag was Grosjean en Kobayashi de snelste met een identieke tijd! daarachter de beide RedBulls. Zou geweldig zijn moet Lotus 1 van de snellere teams worden!
Dale
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby ikke@home » Fri May 04, 2012 10:15 pm

schiet me net even binnen die test in Mugello word gedaan omdat de teams niet mogen testen op een circuit dat op de huidige kalender staat.

maar is het niet ook een groot voordeel voor Ferrari omdat hun f1 Fabriek als het ware vlak naast het Mugello fabriek ligt? of ben ik volledig verkeerd georienteerd?
ze kunnen hun onderdelen even uitrollen tot de pitbox, terwijl anderen alles van Engeland and mss India met de vlieger laten overkomen dagen op voorhand...
ikke@home
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby snoezzle » Sat May 05, 2012 5:21 pm

ikke@home wrote:schiet me net even binnen die test in Mugello word gedaan omdat de teams niet mogen testen op een circuit dat op de huidige kalender staat.

maar is het niet ook een groot voordeel voor Ferrari omdat hun f1 Fabriek als het ware vlak naast het Mugello fabriek ligt? of ben ik volledig verkeerd georienteerd?
ze kunnen hun onderdelen even uitrollen tot de pitbox, terwijl anderen alles van Engeland and mss India met de vlieger laten overkomen dagen op voorhand...

mischien wel maar alle teams hebben er om gestemd dus denk niet dat het voor hun zo veel uitmaakt,volgend jaar zal het waarschijnlijk ergens anders zijn.
snoezzle
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Dale » Sat May 05, 2012 5:40 pm

Mugello is trouwens een geweldig circuit! Mooie niveauverschillen. Webber gaf dezelfde mening, met tegelijkertijd een sneer daar Abu Dhabi uit te delen. :D

onboard beelden
http://www.youtube.com/watch?v=TCmTYSEp_V0
Dale
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby ikke@home » Thu May 10, 2012 4:05 pm

net op HLN foto gezien van de Sauber gesponsord door Chelsea wat me opviel is dat ze een lage neus hebben vanvoor, is dat dezelfde neus als waar ze dit seizoen mee starten of is dit ook gloednieuw?
ikke@home
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby dirtygiwke » Thu May 10, 2012 7:40 pm

niemand foto's van de nieuwe verhoogde neus van mcclaren?
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Postby Louis » Thu May 10, 2012 9:10 pm

dirtygiwke wrote:niemand foto's van de nieuwe verhoogde neus van mcclaren?

Image
Louis
Rookie
Rookie

Postby ikke@home » Thu May 10, 2012 10:07 pm

vanuit de voorkant is het nog niet zo lelijk t.o.v. de meeste die ditjaar rondrijden
ikke@home
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby dirtygiwke » Fri May 11, 2012 4:10 pm

ikke@home wrote:vanuit de voorkant is het nog niet zo lelijk t.o.v. de meeste die ditjaar rondrijden

nope,geen trap fobie bij mcclaren ...oef :D
dirtygiwke
Pitcrew
Pitcrew

Return to Formule 1