Jerome D'Ambrosio

Nieuws, teams, rijders, ....

Moderators: Moderator, svvander, Geoffrey

Re: Jerome D'Ambrosio

Postby STRBOY » Fri Jan 20, 2012 1:03 pm

laten we hopen maar HRT kennende zoeken ze ook iemand met veel geld en dat heeft jerome nu eenmaal niet.
STRBOY
2de piloot
2de piloot

Postby svvander » Wed Jan 25, 2012 12:00 am

Het is Lotus en dan als 3de rijder. Volgens mij absoluut geen slechte keus. Met een beetje geluk rijdt hij misschien al volgend seizoen als 1 van beide piloten het niet naar wens doet. (Grosjean is niet beter volgens mij en zal er ook snel uit liggen, als de resultaten niet volgen). Lotus is zo een team dat er wel zal komen, geloof me.
svvander
Moderator
Moderator

Postby Deckster » Wed Jan 25, 2012 9:21 am

Grojean heeft zijn kans al eens gehad vind ik. En nu hij kampioen wordt bij de GP2 zijn ze presies ineens verplicht hem terug in de F1 te nemen... Ik ben en blijf ook van mening dat er betere rijders zijn dan hem die op dit moment langs de kant staan.
Deckster
2de piloot
2de piloot

Postby Tifoso » Wed Jan 25, 2012 1:42 pm

Halverwege het seizoen instappen naast Alonso lijkt mij niet echt een eerlijke kans, maar goed, hoop dat d'Ambrosio nog kansen gaat krijgen in de toekomst. Vind het in elk geval beter zo dan weer een hoop geld neertellen om opnieuw helemaal achteraan te bengelen. Hij heeft vorig seizoen al een goede reputatie opgebouwd denk ik.
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby wilfried66 » Thu Jan 26, 2012 10:23 pm

Grosjean heeft zijn zitje alleen maar te danken aan total die een fransman wou hebben
wilfried66
Pitcrew
Pitcrew

Postby snoezzle » Thu Feb 02, 2012 10:47 am

wilfried66 wrote:Grosjean heeft zijn zitje alleen maar te danken aan total die een fransman wou hebben

Helemaal mee eens en ik denk ook wel dat die kerel door de mand zal vallen nadat raikonen z'n ritme heeft terug gevonden en zoals ze bij renault van rijders wisselen kan het best zijn dat ons jeromeke nog wel eens een race kan rijden dit seizoen .
snoezzle
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby STRBOY » Thu May 17, 2012 3:42 am

wie denkt er dat hij echt een kans maakt bij ferrari?
STRBOY
2de piloot
2de piloot

Postby robbert » Thu May 17, 2012 8:49 am

RBBOY wrote:wie denkt er dat hij echt een kans maakt bij ferrari?

0,000000000000000000% geef ik hem. Alé een belg die in zijn 2de racejaar direct bij ferrari gaat rijden. En als je ziet hoe massa worsteld met die trage ferrari, dan zal d'ambrosio zichzelf wat belachelijk maken. Men zal direct veel verwachten van hem.
En Ferrari heeft die geruchten ook al weggelachen
robbert
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby alecto » Thu May 17, 2012 9:17 am

tja, momenteel zijn ze echt iedereen die zich iets of wat te dicht in de buurt van een F1-kar waagt
aan het zitje van Massa aan het linken :lol:

ach ja, baat het niet, schaadt het niet.
Een beetje publiciteit voor Jérome zal hem hoedanook geen kwaad doen
alecto
Testrijder
Testrijder

Postby Tifoso » Thu May 17, 2012 10:23 am

Dat is wellicht de voornaamste reden, wat publiciteit en een mogelijke versterkte positie bij eventuele onderhandelingen/contractverlengingen. Webber, Button, Hulkenberg, Rosberg, Sutil en di Resta gingen hem voor, of beter gezegd hun management. Als je weet dat zelfs Petrov aan Ferrari werd gelinkt net voor hij bij Caterham tekende...

Pas op, ik zou het zeker graag zien, Jerome in een Ferrari, maar ik vrees dat het niet realistisch is. Instappen in de huidige Lotus zou een pak beter zijn voor hem.
Tifoso
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby metalschumi » Thu May 17, 2012 11:45 am

Gesteld dat Perez naar Ferrari zou gaan ter vervanging van Massa, dan zie ik D'Ambrosio nog wel kans maken om het seizoen vol te maken bij Sauber. Lijkt me in ieder geval veel realistischer dan dan hij Massa zou gaan vervangen.
metalschumi
Jean Todt
Jean Todt

Postby robbert » Thu May 17, 2012 12:18 pm

ja, ik zou ook d'ambrosio bij ferrari zien rijden, maar nu nog niet. Da is nog te vroeg denk ik. Laat hem anders eens bij sauber rijden
robbert
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby svvander » Thu May 17, 2012 6:23 pm

De kans is wellicht miniem, maar toch zou ik het graag zien. In elk geval: iedereen is beter dan Massa voor het ogenblik (op Karthikeyan na dan toch). :party:
svvander
Moderator
Moderator

Postby Deckster » Thu May 17, 2012 10:27 pm

Het idee dat Jerome Massa zou vervangen lach ik even hard weg als Ferrari zelf.
Hij heeft goed gereden vorig jaar maar om nu ineens te zeggen dat hij er uit gekozen wordt om wille van zijn talent i.p.v. geld?? Ik weet niet, daarvoor zal hij zich toch nog VEEL beter in de kijker moeten rijden.
Volgens mij is Ferrari gewoon belachelijk bezig en met 1 bepaalde reden: ze willen terug een Italiaan in hun wagen hebben. Alleen is er geen enkele op dit moment geschikt om de F1 wagen te besturen! Ze krijgen enkel het zelfde voorval als met de vervangers van Massa toen hij in het ziekenhuis lag (Fisichella, Badoer). Dus nu houden ze Massa gewoon bij tot een geschikte Italiaan de kop omhoog steekt.
Verder wrijgt de journalist die het bericht van Jerome de wereld heeft ingestuurd, wellicht goed in zijn handen om een goede promotiestunt ;)
Deckster
2de piloot
2de piloot

Postby STRBOY » Fri May 18, 2012 11:38 am

svvander wrote:De kans is wellicht miniem, maar toch zou ik het graag zien. In elk geval: iedereen is beter dan Massa voor het ogenblik (op Karthikeyan na dan toch). :party:

hella hella karthikeyan kan wel héél hard met de... hhhmmm never mind :mrgreen:
STRBOY
2de piloot
2de piloot

Postby dehert73 » Sat May 19, 2012 2:14 am

kans is klein , ma der heeft ooit nog ne Belg voor Ferrari gereden he...
dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby svvander » Sat May 19, 2012 7:57 am

En niet de minste, Jacky Ickx!!! In '68 won hij er zelf een race mee, in zijn eerste seizoen... Ferrari had toen ook een beetje een gelijkaardig seizoen als dit seizoen; ze behaalden maar zelden het podium en eindigden ver achter Lotus-Ford (met wereldkampioen Graham Hill), op de 4de plaats en wonnen dat jaar maar 1 race (Ickx dus) van de 12. Ickx behaalde nog de overige 3 podia, 3x 3de.
Er reed dat jaar trouwens nog een Belg mee: Lucien Bianchi. Deze "onbekende" Belg reed met zijn Cooper (denk ik) verdienstelijk naar een derde plaats in Monaco. Er is een bocht naar hem genoemd in Zolder trouwens.
En als laatste weetje van dat jaar: dit was het eerste jaar dat de wagens mochten uitgerust worden met vleugels en er was ook voor het eerst ongelimiteerde reclame op de wagens.

Zo zag de Ferrari er toen uit met de toen nog heel jonge Ickx aan het stuur:
Image
svvander
Moderator
Moderator

Postby dehert73 » Sat May 19, 2012 8:20 am

senna heeft zelfs ooit boutsen gevraagd om naar ferrari te gaan , maar da"s dus niet doorgegaan.

't is geen geheim dat die twee vrienden waren .

heeft boutsen ooit zelf gezegd tijdens een interview
dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby svvander » Sat May 19, 2012 9:20 am

Naar het schijnt he... ik heb het ook gelezen in de "Dossier Vailant". Ik wist het eigenlijk ook niet. Nu, het is ook geen geheim dat er al heel veel Belgen bij Ferrari gereden hebben he.
Buiten Ickx en Boutsen zijn er nog een stuk of 4 iets minder "bekende" Belgische courreurs die voor Scuderia Ferrari hebben mogen rijden. (André Pilette en Paul Frère bijvoorbeeld).
svvander
Moderator
Moderator

Postby dehert73 » Mon Jul 09, 2012 3:49 pm

dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby dehert73 » Fri Sep 07, 2012 5:37 pm

misschien voor een puntje ..... en zich een beetje in de kijker rijden voor volgend jaar ...
dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

Postby Schum-speed » Fri Sep 07, 2012 7:29 pm

Hopelijk rijdt d'Ambrosio zich in de punten, dan staat hij voor eeuwig in de F1-statistieken.
Schum-speed
Pitcrew
Pitcrew

Postby svvander » Sat Sep 08, 2012 8:21 am

15 en 12 in de vrije trainingen en een verschil van iets meer als 0,6 sec (als ik mij niet vergis van Raikonnen). Niet echt super, maar toch ook verre van slecht ('t is dan ook maar de vrije training). Als 'm Q3 haalt en dan race kan uitrijden zonder brokken, zou het al een goede prestatie zijn. Een tiende startplaats en zijn positie houden of verbeteren zou zelf als super zijn. Laten we hopen dat het nu eens eindelijk allemaal meezit! Maar ik vrees dat 'm quasi zal moeten winnen om Grosjean naar huis te rijden.
svvander
Moderator
Moderator

Postby alecto » Sat Sep 08, 2012 9:25 am

Maar ik vrees dat 'm quasi zal moeten winnen om Grosjean naar huis te rijden

Dat denk ik ook.

Q3 halen zal denk ik moeilijk zijn. Ok de vrije trainingen zeggen eigenlijk niet zo veel. We proberen steeds om daar iets uit af te leiden om achteraf te zien dat je daar geen conclusies uit kan trekken :wink: maar om het toch nog eens te proberen: Kimi kwalificeert zich vaak zo rond de
5de, 6de plaats. Dit seizoen liggen de teams zo dicht bij elkaar dat je zeker uit de top 10 valt als je daar een halve seconde van blijft.
het is een moeilijke invalbeurt voor Jérôme dus een plaats net buiten de top tien in quali zou nog te verdedigen zijn lijkt me (tenzij Kimi met voorsprong de pole rijdt...).
Hij moet alleszins vermijden dat hij "de eerste grote naam" is die er in q1 uitvalt.
ok, "grote naam" is hier nog niet van toepassing maar je begrijpt wat ik bedoel.

en in de race punten pakken hé. Met 1 puntje zou ik inderdaad ook al tevreden zijn
(maar een podium zou ik liever zien :crazy: )
alecto
Testrijder
Testrijder

Postby dehert73 » Sun Sep 09, 2012 8:15 am

hij heeft het tot nu toe wel al een pak beter gedaan dan fisichella toen die massa moest vervangen. toch wel iemand met veel meer ervaring.
dehert73
Reserve rijder
Reserve rijder

PreviousNext

Return to Formule 1