silly season

Nieuws, teams, rijders, ....

Moderators: Geoffrey, Moderator

Re: silly season

Postby The Stig² » Fri Jan 15, 2010 1:23 pm

Ik vind die oudere generatie toch een mooi tegengewicht voor die jongere rijders die nu wèl de kans krijgen hun debuut te maken doordat er meer team zijn. Als het allemaal jonkies zouden zijn, dan lijkt het dat je geen referentiepunten meer hebt.
The Stig²
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby nobigthing » Fri Jan 15, 2010 4:59 pm

The Stig² wrote:Ik vind die oudere generatie toch een mooi tegengewicht voor die jongere rijders die nu wèl de kans krijgen hun debuut te maken doordat er meer team zijn. Als het allemaal jonkies zouden zijn, dan lijkt het dat je geen referentiepunten meer hebt.

Misschien klopt dat wel wat jij zegt maar die oudere gasten zijn gewoon te traag. Ben ik nu echt de enige die de Trulli train kotsbeu is? Ze hebben absoluut verstand van de technische kant van de wagen door hun ervaring en dat is ook erg belangrijk voor de teams, maar op de baan zijn ze gewoon niet interessant om te zien rijden naar mijn mening :) Maar als ik nu de huidige grid bekijk moet ik wel zeggen dat het er goed uitziet, en ik kan echt helemaal geen favoriet kiezen. Het wordt een mooi seizoen. Vind het gewoon spijtig dat er nog geen Belg bevestigd is en dat Baguette een jaartje (waarschijnlijk) als derde rijder bij Sauber begint en D'Ambrosio zal wel bij Renault niet binnen geraken dat lijkt me net iets te hoog gegrepen. Dus, jammer, maar misschien volgend jaar!
nobigthing
Testrijder
Testrijder

Postby Quicksilver » Fri Jan 15, 2010 6:30 pm

nobigthing wrote:
The Stig² wrote:Ik vind die oudere generatie toch een mooi tegengewicht voor die jongere rijders die nu wèl de kans krijgen hun debuut te maken doordat er meer team zijn. Als het allemaal jonkies zouden zijn, dan lijkt het dat je geen referentiepunten meer hebt.

Misschien klopt dat wel wat jij zegt maar die oudere gasten zijn gewoon te traag. Ben ik nu echt de enige die de Trulli train kotsbeu is? Ze hebben absoluut verstand van de technische kant van de wagen door hun ervaring en dat is ook erg belangrijk voor de teams, maar op de baan zijn ze gewoon niet interessant om te zien rijden naar mijn mening :) Maar als ik nu de huidige grid bekijk moet ik wel zeggen dat het er goed uitziet, en ik kan echt helemaal geen favoriet kiezen. Het wordt een mooi seizoen. Vind het gewoon spijtig dat er nog geen Belg bevestigd is en dat Baguette een jaartje (waarschijnlijk) als derde rijder bij Sauber begint en D'Ambrosio zal wel bij Renault niet binnen geraken dat lijkt me net iets te hoog gegrepen. Dus, jammer, maar misschien volgend jaar!

Nee ge zijt zeker niet de enige.
Trulli, barri, kovalainen en Fisi mogen het van mij allemaal afbollen. Doorheen de jaren hebben ze al laten zien dat ze geen top matriaal zijn, dus ook niet goed genoeg voor de f1. De enige reden waarom ze nog meerijden is simpelweg geld.
Quicksilver
Technisch Directeur
Technisch Directeur

Postby dehert73 » Fri Feb 12, 2010 10:42 pm

dehert73 wrote:alonso dus voor 3 jaar naar ferrari :evil: naast massa

hmmmmmm ..... in t verleden nochtans niet de beste vrienden
nurburgring 2007
als er iemand spaans spreekt mag die het proberen te vertalen maar ik dacht dat het op het laatste zo ging
a : ge kunt nie rije
m : nee gij kunt nie rije
a : nee gij kunt nie rije
m : nee gij kunt nie rije

word vervolgd .......????
http://www.youtube.com/watch?v=XWRvhA0YPgY
http://www.youtube.com/watch?v=8S_9urzUrcY

like i said .... die 2 gaan nooit vriendjes worden

http://www.f1journaal.be/index.php/nieu ... vecht-uit/
dehert73
F1-lover
F1-lover

Postby andrettix » Mon Mar 01, 2010 11:42 pm

USF1 kunnen we vergeten voor 2010.

Maar Stefan GP zou woensdag een shakedown doen op de Ford Proving Ground in Lommel. Weet iemand daar iets meer van?
andrettix
F1-expert
F1-expert

Postby F-MS » Wed Mar 03, 2010 3:54 pm

zoals verwacht, die nieuwe teams maken F1 gewoon belachelijk.
Veel blabla maar ze brengen zuiver niks bij.
Ferrari heeft 100% gelijk in hun column.

USF1 stopt,
Lotus is volgens Kovolainen nog trager dan de minardi waar hij mee reed.

De helft vd wagens zijn op en top en de ander helft zijn zeepkistwagens.
véél te belachelijk voor woorden.
F-MS
F1-freak
F1-freak

Postby robbert » Wed Mar 03, 2010 7:02 pm

F-MS wrote:zoals verwacht, die nieuwe teams maken F1 gewoon belachelijk.
Veel blabla maar ze brengen zuiver niks bij.
Ferrari heeft 100% gelijk in hun column.

USF1 stopt,
Lotus is volgens Kovolainen nog trager dan de minardi waar hij mee reed.

De helft vd wagens zijn op en top en de ander helft zijn zeepkistwagens.
véél te belachelijk voor woorden.

maar dat wil de fia natuurlijk niet inzien
robbert
F1-expert
F1-expert

Postby metalschumi » Wed Mar 03, 2010 8:37 pm

Enkel akkoord over USF1 eigenlijk. Die hebben zich compleet belachelijk gemaakt.

Nieuwe teams is zeker en vast een goed idee, maar je moet ze gewoon de kans geven om op niveau te komen en dat gaat niet in 1-2-3 he... Met het verdwijnen van de constructeurs van de laatste jaren zullen de nieuwe teams in de toekomst misschien wel broodnodig zijn.
metalschumi
Max Mosley
Max Mosley

Postby robbert » Wed Mar 03, 2010 9:59 pm

metalschumi wrote:Enkel akkoord over USF1 eigenlijk. Die hebben zich compleet belachelijk gemaakt.

Nieuwe teams is zeker en vast een goed idee, maar je moet ze gewoon de kans geven om op niveau te komen en dat gaat niet in 1-2-3 he... Met het verdwijnen van de constructeurs van de laatste jaren zullen de nieuwe teams in de toekomst misschien wel broodnodig zijn.

maar als de nieuwe teams de komende 2 jaar niet op niveau komen, dan verdwijnen ze tocht terug. Kijk maar naar midland, die hebben ook niet lang meegedraaid é en ze waren meestal de staart van het veld
robbert
F1-expert
F1-expert

Postby F-MS » Wed Mar 03, 2010 10:06 pm

kom nu, doe eens serieus.
Je moet bereidt zijn om een enorm groot kapitaal in te steken eer je na paar jaar MISSCHIEN mee kan draaien met de (sub)top.
Als de nieuwe teams denken dat ze er wel zouden komen dan zijn ze niet slimmer dan een kind van 7.

Redbull heeft ook veel geduld moeten hebben, hen is het wel gelukt.
Toyota, hun verhaal kennen we wel.

Ik zie Lotus, Virgin, StefanGP hetzelfde lot als Skyper.
Nee, met wat steun van FIA was bmw, toyota er nog. Ben ik zeker van. maja... we zullen wel zien zekers
F-MS
F1-freak
F1-freak

Postby andrettix » Wed Mar 03, 2010 10:53 pm

metalschumi wrote:Enkel akkoord over USF1 eigenlijk. Die hebben zich compleet belachelijk gemaakt.
...

En het is echt wel slikken voor de Amerikaanse eenzitterliefhebbers: gisteren sluit USF1 zijn fabriek, vandaag wordt de legendarische Formula Atlantic (waar onze Vervisch vorig jaar nog reed) opgedoekt.
andrettix
F1-expert
F1-expert

Postby Deckster » Sat Mar 06, 2010 1:39 pm

akkoort over de nieuwe teams maar je moet wel toegeven dat Sauber het niet slecht doet :wink: ik schat ze dit seizoen zelfs beter in als Renault en hopelijk ook als Williams :D
maar wat die andere teams betreft had ik het wel veel beter verwacht vooral Virgin en USF1 die heel veel beloftes en verwachtingen hadden vlak na hun inschrijving maar al voor de start van het seizoen vergeleken worden met Spyker en Minardi.
Lotus valt me dik tegen, daar had ik betere prestaties van verwacht

En idd heel spijtig van Toyota en BMW, het is nog maar een paar maanden geleden maar ik mis ze nu al, de echte constucteurs die volgens mij altijd in een auto sport als F1 moeten blijven.
Deckster
Newbie
Newbie

Postby metalschumi » Sun Mar 07, 2010 3:27 am

Sauber is dan ook totaal geen nieuw team he, daar was een stevige basis om op voort te bouwen.
metalschumi
Max Mosley
Max Mosley

Postby ikke@home » Sun Mar 07, 2010 1:25 pm

zeg umh, zoals gewoonlijk zend ook dit jaar sporza een race previeuw uit, deze nammidag te zien, maar weet iemand wat uur het juist begint?
want er staat op mijn tv gids van de digibox f1 preview, maar ook basket en wk voetbal onder hetzelfde uur... dat is niet echt handig als je enkel dat stukje f1 wilt zien

iemand idee of de bbc ook een preview uitzend, buiten za en zo vlak voor de race?
ikke@home
Pitcrew
Pitcrew

Postby dehert73 » Sun Mar 07, 2010 3:51 pm

Zo 7/3 13.00 Sporza
13u: Bobslee: Operatie Vancouver deel 4
14u: Wielrennen: samenvatting dag 1 en 2 van de 3-daagse van West-Vlaanderen
15u: LIVE basketbal : 1e helft Antwerp Giants - Aalstar
15u40: Formule 1: overzicht 2009
16u: LIVE basketbal: 2e helft Antwerp Giants - Aalstar
16u45: Wielrennen: ontknoping 3-daagse van West-Vlaanderen
17u: Voetbal: Nederland en Argentinië onder de loep in het WK-magazine
17u20: Voorbeschouwing Formule 1 in 2010. Studiogasten: Stefaan Lammens en Gert Vermersch
Presentatie: Maarten Vangramberen
dehert73
F1-lover
F1-lover

Postby dehert73 » Sun Mar 07, 2010 11:20 pm

dehert73
F1-lover
F1-lover

Postby nutske » Mon Mar 08, 2010 9:15 pm

het gaat weer beginnen vrees ik
dit jaar zal het gaan over de achtervleugel van mclaren.
En vermits dat ze het onderzoek uitstellen tot op bahrein zijn ze weer te laat.
Want eens het seisoen gestart is het weer een heel welles nietes spelletje zoals vorig jaar .
Goed bezig moet ik zeggen
nutske
Newbie
Newbie

Postby ikke@home » Tue Mar 09, 2010 1:00 am

ik denk niet dat de fia veel valt te verwijten, alle wagens worden zeker gecontroleerd na de kwalifi in bahrein, als ze daar de mc laren of een andere team/wagen afkeuren voor prullen, of niet regelmentaire zaken heeft dat team dus gewoon pech...
en de fia zou de bouwplannen ook al hebben gezien van mc laren of het concept legaal was dus denk ik niet dat er problemen van komen

maar de mc laren leek erg snel tijdens de test maar we zullen het zien aan einde van de race zondag, wordt wel spannend aftellen naar het weekend
ikke@home
Pitcrew
Pitcrew

Previous

Return to Formule 1